Trwają prace przy inwestycji „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Aktualnie w rejonie Zatoki Gdańskiej na nasadach falochronów zachodniego i wschodniego zakończono montaż specjalistycznych kleszczy i ściągów. Na zasadniczej części falochronu zachodniego rozpoczęło się pogrążanie ścianki szczelnej. W rejonie nabrzeża południowego toczą się roboty pogłębiarskie. Intensywne prace trwają w miejscu przyszłego kanału żeglugowego.
Na Zalewie Wiślanym zaczyna powstawać sztuczna wyspa, będąca jednym z elementów inwestycji kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Docelowo wyspa będzie miała powierzchnię około 181 ha i zagospodarowana zostanie na siedlisko dla ptaków. Do jej budowy sprowadzony został specjalistyczny sprzęt, który został złożony m.in. w Elblągu.
Siedem ofert wpłynęło w przetargu na wykonanie kanału przez Mierzeję Wiślaną - podał Urząd Morski w Gdyni. W środę nastąpiło otwarcie ofert od potencjalnych wykonawców na budowę nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym.
Przekop Mierzei Wiślanej droższy niż zakładano? Anna Stelmaszyk-Świerczyńska, zastępca dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni ds. Technicznych, poinformowała w poniedziałek na antenie Radia Gdańsk, że koszt inwestycji z zakładanych 800 mln zł może wzrosnąć do 1,2-1,3 mld zł. Dodała, że nie ma możliwości, by wartość złóż bursztynu odkrytych na terenie planowanego przekopu sfinansowała koszty całej inwestycji. Budowa kanału ma zakończyć się w 2022 r.
Obecność bursztynu w miejscu planowanego przekopu Mierzei Wiślanej potwierdziły badania. Jeśli wydobycie będzie opłacalne i bezpieczne dla środowiska, zostanie przeprowadzone podczas prac budowlanych - poinformowało w środę PAP Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
W miejscu planowanego przekopu Mierzei Wiślanej kończy się sprzątanie po wycince drzew. Do końca marca leśnicy planują zakończyć uprzątanie gałęzi z obszaru objętego pracami przygotowawczymi- poinformował PAP rzecznik nadleśnictwa Elbląg Jan Piotrowski.